torsdag 7 juli 2016

Tankar kring livet..

Igår läste jag äntligen ur boken jag började på dagen innan... 

Fy vilken seg bok! (Skuggan av ett år).

Nu är den ur världen iallafall och idag ska jag påbörja Katarina Wennstams bok "skymningsflickan". 

Jag brukar gilla hennes böcker så jag har lite förväntningar på denna bok.

Katarina är även en av Sveriges bästa föreläsare också.. så får ni möjligheten att gå och lyssna på henne så.. do it!

Gårdagen bara rullade på nonstop sånär på en svacka mitt på dagen där allt bara rasade..

Vaknade med massor av energi och gick på högvarv.. 
Hjärnan bara sprudlade ut tankar och idéer och just nu så är jag i en sådan där period där jag vill göra allt. 

Om jag fick välja så skulle jag arbeta ideellt över hela världen 🌍. 

Men som tur är så har jag lärt mig att styra min bristande impulskontroll lite med åren...

Förra hösten så var jag påväg att flytta till Estland.. hade fått jobb och skulle få hjälp med bostad.. 
Men så kom verkligheten ikapp och jag rasade ihop för ett tag.

Det hjälper inte att fly sägs det... men tänk om det vore lösningen på allt. Att starta om i ett annat land.

Om det skulle vara så enkelt så har jag några länder i tanken.. och de som ligger högst på listan är Rumänien och Ungern.

Jag har iallafall en dröm och vision som även är något jag stävar efter..

Ett hus i Rumänien. 

Det kommer förhoppningsvis ske inom en 10 års period och jag hoppas och tror att jag har med mig Josef i den planen.


Längtar tillbaks. 

Drömmar och visioner behöver man ha, annars blir det svårt att utvecklas i livet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar