söndag 10 juli 2016

Sammanfattning av helgen.

Vill börja med att tacka alla underbara människor som varit inblandade i denna kanontrevlig helg.. 
Ingen nämnd, ingen glömd!

Fredagen tillbringade vi hos vår vän Roger och hans barn. 
Det var riktigt trevligt med god mat och en hel del nostalgisk musik.



Roger hade gjort en makalöst god sallad på vattenmelon, feta och rödlök.

Jag bidrog väl inte med så mycket mer än ugnsgratinerad aubergine med creme fraiche, parmensan, vitlök, persilja och mer parmensan 😉. 



Elias hade gjort en tårta med lite hjälp av pappa.. (men det var nog ytterst lite det.)


Roger & Josef 



Mitt i grillningen. 

Det var verkligen ett kärt återseende för oss även om det nu resulterade i för oss helt oväntade konsekvenser. 

Tråkigt.. Lördagsmorgonen gjorde jag/vi en upptäckt som gjorde mig både ledsen och besviken. 

När vi packat ihop oss (relativt tidigt) på lördagen så åkte vi hem, packade om och drog iväg på Jazz och Bluesfestival i Åmål. Mitt första besök där, och inte det sista kan jag lova. 
Här kommer lite bilder på fina Åmål. 





Bäst av allt var sällskapet och att det spelades musik överallt.. live dessutom!


Ronny och Daniel kör ett jam i väntan på att maten ska bli klar.

Campingunderhållning senare på kvällen.

Idag söndag så tog vi oss en lite längre väg hem. Det är så härligt att undvika alla större vägar och istället få se så otroligt mycket vackert landskap och slingriga vägar runt omkring i Sverige. 



Josef tog sig en power nap under tiden jag utforskade skogen lite....


Hela söndagseftermiddagen / kvällen så har vi sysselsatt oss med intensivt trädgårdsarbete i Uddeholm och som tack för det så fick vi avnjuta en för oss lite lyxig Syriansk middag.. Underbart! 


Bara jag har bloggat klart för idag så kommer jag somna som ett barn.. trött, glad och oerhört nöjd med denna helg.

Tack älskade Josef för allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar