onsdag 12 april 2017

Sista dagen i Rădăuţi...

Tisdag..
Klockan 9 på morgonen så åkte Josef, Dan och Alex iväg till marknaden för att köpa fisk, ost och grönsaker, själv så tog jag mig en ordentlig sovmorgon (11.15).

Trettio minuter senare så hämtade de upp mig för att sedan åka till en trevlig och fin restaurang för brunch.



Först åt vi en jättegod och smakrik vegetabilisk soppa.....

Och efter det så valde jag en vegetarisk rätt bestående av risotto, en jättegod  grönsaksgryta och en kålsallad.

Mätta som få så åkte vi vidare för att göra lite inköp till kvällens inplanerade grillning innan vi sen for ut till marken där Dan bygger sitt hus.



Han håller även på med att förbereda en trädgård för framtida bruk, där han redan planterat en hel del träd, bla valnötter, pistagenötter, paranötter och olika sorters frukt.



Han har även två dammar som det finns massor av fisk i.


Dans granne bjöd över oss på deras traditionella dryck som dricks överallt, Palinka  (*stavning).
Vi fick även med oss en flaska hem, och en stor burk av hans egengjorda honung.

Det var egentligen meningen att vi skulle grilla ute på landet men det tidigare varma och soliga vädret fick för sig att vända till blåst och massor av gråa moln.

Så vi beslutade oss för åka tillbaks in till Rădăuţi för att ordna till en grillfest i deras klubbgarage.

Underhållning fick vi också, av Sorins son som visade oss sina färdigheter på elgitarr, duktig kille, ett år hade han spelat.

Nu är jag hemma och ligger nerbäddad i sängen för för att hinna få lite sömn innan klockan ringer.

Josef och resten av gänget är kvar på klubben och om jag ska göra en gissning så kommer det dröja innan de kommer hem och lägger sig 😉.

Tidigt till morgonen så åker vi vidare tillbaks till Brasov för ett återbesök hos tandläkaren, så nu är det nattinatt för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar