söndag 9 april 2017

Bloggar nu när jag har internet..

Nu har det gått två dygn sedan mina inplantat sattes in i tandbenet och det gör inte så ont längre, det är mer en molvärk.

Här är jag tillsammans med kirurgteamet i Brasov.

Svårt att äta är det däremot kan jag säga och eftersom de borrat i båda underkäkarna så jag får hålla mig till mosad banan som jag blandar med lite naturell yoghurt, mosad potatis med creme fraiche lr milkshake.


Äggröra och soppa utan bitar funkar också.

Igår när vi hade entrat Rădăuți och packat upp så umgicks vi lite med vår vän Alex och hans pappa Tibi..

Med oss från Sverige hade vi lite svenska smakupplevelser i form av löksill, senapssill och kaviar, till det så gjorde jag köttbullar, gräddfilssås, ägghalvor och potatis.

Vilket var väldigt uppskattat..

Som lite efterrätt så hade vi lite godisprovning och det är alltid lika kul att se på när de stoppar några djungelvrål i munnen för första gången..

Tror att det är bara vi uppe i norr som tillverkar saltlakrits, sötlakrits också för den delen..

Med oss hade vi även Ahlgrens bilar, Colanappar, Zootabletter, Marabouchoklad, Ostkrokar och Dillchips.


Idag så har vi haft vår andra bröllopsdag och den har vi firat med god mat och dryck (för min del soppa och polenta) på en liten ort strax utanför Rădąuți alldeles intill gränsen mot Ukraina.


Det största ägget jag sett..


En gammal fästning som de varje år har en heavymetall festival på sommaren.


Kvällen avslutades med en bra och rolig film på en av Suceavas biografer, 7/10 ger jag den.

Något som jag tycker om i dessa länder är alla familjer som säljer sina egenodladade och hemgjorda produkter alldeles utanför deras hus.




Häst och vagn är en ganska vanlig syn på landsorten, vanligtvis är de fattiga Romer.

Nu ska jag ta och slå igen de blå för idag, imorgonbitti så väntar det ett besök på en större fleemarket, typ som våra loppisar.

Nattinatt gott folk 😘.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar