fredag 10 mars 2017

Vaken..

Det kryper i hela mig så jag tror jag blir tokig snart.

Orolig på insidan, det kliar överallt, det kryper i vaderna, jag ligger obehagligt, jag fryser, pyjamasens sömmar sitter fel och Ipad'en bara segar sig.. godissugen är jag också till råga på allt..

Mannen ligger bredvid mig och snarkar på för fullt.. 

Hur gör han, hur är det ens möjligt att somna på 30 sekunder?!!

Jag blir så irriterad, främst på mig själv som inte kan komma till ro men även på minsta lilla.

Igår (ons) så var jag lite kreativ av mig och målade om lite gamla saker som fick nytt liv, blev riktigt nöjd faktiskt!

Trappräcket är nu nerskruvat och lite slipat på, nu återstår bara att tänka ut vilken färg vi ska ha det i, så jag inte förhastar mig som vanlig i min iver och avsaknad av impulskontroll.

Tanke/Idé - Reflektion - Handling 

Vitt var iallafall min första tanke just när jag renoverade själva trappen (som blev just vit).

Men nu lurar jag på om det inte ska få bli svart.. 

Väggarna ska få bli ljust gråa hade jag tänk.

Om jag haft allt jag behövt hemma nu så skulle hallen varit klar till morgonen, lagomt för att vinka mannen Hejdå till jobbet.

Om inte om hade varit så.... 

Tänk att det ska vara så svårt att släppa saker och ting..

Allt jag hör är: Lika bra att göra det som ändå ska göras direkt. Som ett mantra mal det på inom mig..

Snälla, snälla John Blund kom hit!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar