tisdag 7 mars 2017

Jahaa ja...

Idag har jag varit på veckans samtal hos terapeuten och tiden gick så himla fort, jag hann inte ens med att prata om det jag egentligen hade tänkt mig så nu ligger det ofrivilligt och gnager inom mig...

Snö, snö, snö, jag vill inte ha mera snö nu, kan inte alla vägar få vara bara nu så att man kan ta fram cykeln.

De här dagarna när solen strålar och himlen är sådär klarblå, de får mig att vilja vara ute i trädgården och påta.. 

Jag längtar till att jag får göra iordning vårt växthus, det riktigt kliar i mig och jag vill så gärna gå ut och riva tag i allt som jag fått för mig ska göras framöver.

Tålamod, det är min absoluta sämsta egenskap och jag skulle nog kunna driva en gråsten till vansinne när jag sätter igång.

I slutet av Mars så väntar ett nytt läkarbesök med uppföljning och ny planering.

Åh vad trött jag är på att vara mig, tänk om det gick att byta, om så bara för ett tag, bara för en dag eller två..

Nu är det middagsdax här och gud så tråkigt det är att äta själv, det blir ju oftast så eftersom jag alltid äter efter klockan och det passar inte så bra ihop med de övriga här hemma.

För er som inte vet så är det nödvändigt för mig att inte rubba på tiderna gör att det ska fungera som det ska med just maten..

Dagens middag blir iallafall en Ugnsomelett med lite allt möjligt.


Receptet:

5 kokta potatisar
1 pkt bacon 
En bit purjolök 
Färska champinjoner 
Lite liven ost

4 ägg
2.5 dl mjölk 
Salt, peppar

180 grader i ca 20 min.

Enkelt och gott, även om jag nu då kanske gjorde mig en egen variant som oftast..

Trevlig fortsatt tisdag på er, imorgon är det Lillördag! 
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar