tisdag 14 mars 2017

Lite tankar..

Jag orkar inte är något som jag säger ganska ofta och har gjort i många år, men det var inte förrän igår jag kom underfund med hur det förmodligen tas emot. 

Orkar inte.. används nog väldig ofta i de sammanhang som man känner sig trött eller när det är något tråkigt som man inte vill göra.

Jag vill inte diska/ jag orkar inte diska.

När jag inte orkar så är det oftast pga att jag har kaos i hjärnan som gör att jag har fullt upp med att bara vara...

Det gör att jag blir ofokuserad, har svårt att lyssna och har svårt med att ge ett svar utan att bli irriterad.

Det går inte liksom att bena ut vad som är vad av alla ljud, tankar och känslor.

När jag har ångest däremot så är det som om jag sitter inuti en bubbla av förtvivlan och likgiltighet..

Utanför bubblan så finns det en värld full av människor som rusar på i full fart som vanligt.. och jag bara sitter där i mitt lilla vakum, helt osynlig.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar