torsdag 30 mars 2017

Sen senast..

Ja, vad har jag gjort sen senast?

I fredags så åkte jag till Karlstad för att hämta Josef efter jobbet och som vanligt så passade vi på att göra lite ärenden.

Vi kom hem med en varsin ny dator, sådana där 2 i 1 datorer och jag är jättenöjd! 


På kvällen när vi kommit hem så satt vi bara framför tv'n och myste, lr Josef fixade iordning datorerna och jag gjorde det jag gör bäst, tittade på och fixade en svamprisotto.

Under lördagen så var vi hos mor och far i Filipstad och eftersom det var våffeldagen så åt vi just våfflor (med vispgrädde och hjortronsylt), så himla gott.

Kvällen skulle återigen tillbringas vid tv'n (Talang) var det meningen men jag missade typ hälften då jag sprang mellan spisen och vardagsrummet i väntan på att middagen skulle bli klar.

Söndag då... 
Jo då bjöd svärmor på mat, en jättegod gratäng med kyckling och bacon och glass till efterrätt.

På måndagen så var min man hemma och var sjuk, jätteförkyld och med obefintlig, skråvlig röst.

Jag drog igång att bygga en sänggavel av nästintill material som ändå bara låg och skräpade här hemma.
Den totala kostnaden för sänggaveln slutade på  de futtiga 35 kronor 



Allt som behövdes var några meter läkt, vinkeljärn, en madrass 120×200 cm och tyg.👊

Tisdag, då var jag hos min terapeut på samtal och en kort in till sjuksköterskan.
Sen vet jag inte vad jag gjorde mer..

Jo, jag planeratde om mina små plantor så de kan växa sig ännu större. 
Jag ser med spänning fram emot att det ska börja bli små honungmelonsknopp.

På onsdagen så var Josef fortfarande hemma och var sjuk, fast han jobbade mest hela dagen hemifrån ändå.

Jag bakade kokostoppar och lagade mat, vissa dagar så bor jag vid spisen.



När Julia slutat skolan så åkte vi till Hammarö för att köpa en bäddsoffa som jag hade sett på blocket några timmar tidigare.

Idag har jag satt upp ett tyg på väggen bakom där soffan ska stå, för att dölja dörren till ett vindsutrymme.. 



Man får försöka göra det bästa av alla olika situationer som dyker upp i livet.

Sen har jag målat några ramar och fixat lite med vårt sovrumselement som hade slutat fungera bara sådär, trodde jag skulle frusna ihjäl i morse.

Men nu är det varmt och skönt igen.



Under eftermiddagen så har jag ägnat mig åt bullbak, vaniljbullar enligt Julias önskan som inte tycker om kanel. 

Ha nu en fortsatt trevlig kväll gott folk, imorgon är det Fredag igen. Yeeeh! !!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar