torsdag 23 mars 2017

Min Torsdag..

Idag ringde klockan 1 h tidigare än vanligt, så vid 7- tiden så var jag klar för att dra igång den här dagen.

Strax före kl 9 så satt jag i väntrummet, lite smånegativt inställd till dagens läkarbesök och bara ville få det gjort..

En ung AT-läkare kom och ropade upp mitt namn.. Suck!

MEN! Jag kunde inte haft mer fel, allt gick oerhört smidigt och bra, han var verkligen jättebra👌..

Det är så himla lätt att tvivla på att vården fungerar bra när man får olika läkare varenda gång, det är ju så svårt att återge allt på ett bra sätt gång på gång... på gång.

Det blev inga stora förändringar den här gången utan bara en upptrappning på den medicin som jag redan har..

Tydligen är det så att vi som har rött pigment i hud och hår kan ha högre tolerans mot vissa mediciner, bedövning, narkos osv.. 

Det skulle då kunna vara orsaken till att den inte ger den effekten som önskat, tänk att man lär sig något nytt mest hela tiden.

Dessutom så har jag sådan liten medicinmängd ordinerad idag (2 st olika) så det var bara att öka på den befintliga utan några vidare diskussioner.

Något jag upplevt som väldigt positivt genom all min kontakt med vården är att ingen, absolut ingen har försökt ge mig en massa starka tabletter, utan de har ordinerat terapi, kombinerat med en serotoninåterupptagshämmare. 👏

När  kom hem så hade jag fått ett brev ifrån Torsby Sjukhus.
Efter 2 års väntan så är det äntligen min tur för att påbörja en neuropsykiatrisk utredning.



Eller snart iallafall

Det går bra nu och imorgon är det äntligen fredag !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar