fredag 31 mars 2017

Middagstips

Här kommer ett litet mattips på en proteinrik kycklingrätt utan gluten eller laktos som jag slängde ihop för en stund sedan..


Jag använde mig av ingredienser som jag hittade i skåpen här hemma.

700 g kycklingfilé 
1 bit vitkål
1 gul lök 
1 morot 
2 vitlöksklyftor 
5 färska champinjoner 
1 burk kokosmjölk 
1 dl creme fraiche  (laktosfri)
1/2 dl soya
1 msk sambal oelek 
1 hönsbuljongtärning 
1 tsk ingefära, persilja + lite salt.

Skär kycklingen i bitar och bryn den i lite olja. 
Strimla sedan vitkål, finriv vitlöken, hacka löken och blanda tillsammans med kycklingen.
Stek allt tills vitkålen "krympt ihop", häll över resterande av ingredienserna och låt småputtra i ca 20 min.

Till denna rätt så behövs inget ris eller nudlar då vitkålen får vara ett substitut.

Trevlig helg på er allihop där ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar