onsdag 1 mars 2017

Gårdagen..

Dollarstore, det var faktiskt en positiv överraskning, inte alls som jag föreställt mig.. 

När vi ändå var i Filipstad så passade vi på med att överraska min mor och far med ett semelbesök, vilket passade bra eftersom det var fettisdagen just igår.

(jag älskar mandelmassa, by the way)

Väl hemma igen så var det bara att slänga sig i kastrullerena för att fixa matlåda till mannen.. 

Rotmos och stekt falukorv fick det bli.

Lagomt när jag stod där med kniven i högsta hugg och skar kålrot så fick jag syn på en bakform som stod på spisen.. Jag hade ju förberett en kaka på förmiddagen som skulle göras klar när jag kommit hem..




Tadaa!! Kladdkaka med kokostäcke.


Enkel att göra men ändå lite roligare än en "vanlig" kladdkaka.

Föresten, när vi var i Filipstad så visade mamma mig på en bild i tidningen på min biologiska far som gick bort -95.

Det var en artikel om Filipstads IF's Bandylag som blev allsvenskt för 50 år sedan och min pappa hade tydligen spelat 81 stycken Allsvenska matcher! 

Att det var så många, det visste jag inte. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar