tisdag 28 februari 2017

Regn och rusk...

Igår var jag till Vårdcentralen för uppföljning av min nya medicin som jag började med för ca två månader sedan och allt var bara bra med mina värden, jag har nästan inga biverkningar och den har gett god effekt.. Yeeeh! 

Idag då, grått, regnigt och trist väder ute, så då passar det ju riktigt bra med en roadtripp till Dollarstore tillsammans med Julia när hon ändå är ledig..

Det blir faktiskt premiär för mig.



Ett enkelt mattips en sådan här tråkig dag är god soppa som går fort att göra.
Passar ju extra bra med något lätt när det ändå är Semeldagen idag..


Recept:

1 L vatten
3 st buljongtärningar 
3 potatisar
2 morötter 
1/2 medelstor kålrot
1 gul lök 
2-3 dl valfri grädde 
Lite salt, aromat, vitpeppar 

Koka allt utom grädden tills den blir mjukt, mixa slät, tillsätt grädde och smaka av. 

Gott med lite hackad bladpersilja på också..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar