tisdag 21 februari 2017

Vila vad är det?!

Nej, det blev ingen vila, det blev snöskottning och tvättning istället...

Lagomt till jag var klar med med det så var det bara att ställa sig vid spisen igen för att förbereda middagen.

Jag hann inte ens klart med det innan en hungrig Julia kom in genom dörren och talade om att det varit Hamburgare i skolan idag..

Har jag det enda barnet i världen som inte tycker om Hamburgare tro?!

Hur som helst, hemma hos oss blev det Kycklingwook iaf... utan en massa grönsaker enligt önskemål. 




Själv så tycker jag att det blir ganska färglöst och tråkigt utan grönsaker i..

Den här rätten innehåller bara nudlar, 400 g kycklingfilé ,1 gul lök och 2 grovrivna morötter.. + wooksås. 

Marinad/wooksås 

0.5 dl rapsolja 
1-2 dl vatten
1 dl Soyabönor
2 vitlöksklyftor 
1 tsk chilipasta 
3 msk japansk soya
0.5 tsk honung
2  msk fisksås
0.5 st lime
Ingefära
Koriander
Citrongräs
Thaibasilika  

Alla ingredienserna mixade jag till en sås som jag sen blandade med kycklingen innan jag fräste på den tillsammans med morötter och förkokta nudlar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar