tisdag 21 februari 2017

Dagens lunch..

Idag på förmiddagen så var jag på samtal hos min terapeut och efter det så finns det liksom ingen ork kvar så det fick bli något riktigt enkelt till lunch idag.


Bacon och broccoligratäng..

Till 4 portioner så använde jag mig av :

6 ägg
5 dl mjölk 
500 g färsk broccoli 
2 pkt bacon
1/2 gul lök 
Svartpeppar och salt
1 dl riven lagrad ost

Broccolin skärs i bitar (även stjälken) och läggs i uppkokat, lättsaltat vatten i ca 15 min.
Klipp baconet i bltar, strimla löken och blanda ägg, mjölk, salt och peppar i en bunke.
Låt broccolin rinna av i ett durkslag innan du lägger över dem i en gratängform.
Blanda i bacon och lök, slå över äggstanningen och strö över den rivna osten.

Gratinera på 200 grader i ca 20 min.

Nu ska jag lägga mig och vila en stund 💤.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar