torsdag 9 februari 2017

Uppehåll på 6 dagar.

Sedan sist så har jag gjort klart trappan till 99%, det är bara halvmånarna som ska klistras på plats och det hade jag tänkt överlåta till mannen i huset men vi får väl se hur det blir med det.

Annars så har jag nog inte gjort något mer än det vanliga som alltid ska göras.

I tisdags så var jag till min terapeut och jag har lite att jobba på som släpar efter eller som jag skjutit upp under en längre tid.

Jag minns inte ens vad det är, tror jag förtränger det för hon påminner mig vid varje besök.. suck!

Förmodligen så är det något som jag drar mig för.

Idag så har jag gjort en enkel gryta på Lövbiff som får bli dagens middag.



Receptet på ett ungefär:

400 g lövbiff 
1 gul lök 
2 msk soya 
2 dl mjölk
2 dl matlagningsgrädde 
1 dl creme fraiche 
1 msk Dijonsenap 
2 msk senap
1 msk svartvinbärsgelé 
Salt, grovmalen svartpeppar 

Strimla biffen och bryn tillsammans med löken.
Häll över resten av ingredienserna och koka upp.
Smaka av med salt och en hel del svartpeppar.

Låt småputtra medans ris eller potatis kokas.

Vill man ha ett lättare alternativ så går det bra att bara använda sig av mjölk och maizenaredning.

Ha en fortsatt bra dag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar