onsdag 25 januari 2017

Underlättning i vardagen..

Idag så kommer inlägget att handla om något så enkelt men ofta problematiskt som mat, vardagsmat.

I söndags så bestämde jag mig för att i fortsättningsvis köra på veckomatsedel och att måndagarna kommer vara köttfria soppdagar.

Det kommer bli två köttfria dagar i veckan fortsättningsvis 😊. 

Så jag började veckan med att göra en potatissoppa och inväntade spännt på vilda protester ifrån fröken i huset.. 

Som dock uteblev.. 🤔

Och döm till min förvåning när hon på tisdags morgon frågade snäll om jag inte kunde göra mer av den goda soppan under dagen.

Det kanske är så att det är jag själv som har en föreställning om vad de andra i familjen tycker om och inte.. 

Det återstår att se när jag nu slaviskt kommer följa de veckomatsedlar jag gjort utan avvikelser för att i tron behaga någon.

Jag har gjort ett schema för åtta veckor där jag tänkt till lite så att det ska bli en hälsosam, god balanserad kost, lördagar och söndagar har jag lämnat tomma för att kunna vara lite flexibel under helgen..







1 kommentar:

  1. Ååå, kan du inte skicka en kopia på matsedeln till mej? Min fantasi tryter..

    SvaraRadera