måndag 23 januari 2017

Ett kort inlägg.

Helgen har varit riktigt bra, Emil var här Fredag - Lördag, Julia har hunnit övningsköra och på Söndagen så tog Josef och jag oss en roadtripp som vi avslutade i Filipstad hos vännen Roger.

Nu är det en ny vecka och på förmiddagen så kom en gammal vän på besök.

Tänk att det ska ta sådan lång tid innan man får tummen ur och ses, ofattbart! 

Men trevligt hade vi och nu gäller det att läga lite energi på att bibehålla den här braiga känslan så vi fortsätter att ses med jämna mellanrum.

Nya medicinen då? 

Jo, jag vet inte om jag inbillar mig men det känns bra och det är ju det enda som egentligen betyder något. 

Jag upplever själv att jag är en mer levnadsglad person nu och har inte hittills känt av några som helst biverkningar överhuvudtaget, vilket glädjer mig.

Dagens middag har hos oss varit en Potatis och purjolöksoppa som iallafall jag tyckte mycket om, så det är ett tips till er om ni har idétorka.



1 liten purjolök 
1 gul lök 
4-6 potatisar
3 grönsaksbuljongstärningar 
1 L vatten
1.5 dl grädde 
2.5 dl mjölk
1 dl hackad persilja 
Vitpeppar 

Skär potatis, lök och purjo i mindre bitar, kokas mjuk i vatten och buljong, tillsätt mjölk, grädde och peppar.
Mixa till en slät soppa och servera gärna med en klick creme fraiche.

Snabb, enkel, billig, nyttigt och smakrik måltid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar