fredag 20 januari 2017

Middagstips

Istället för fredagstacos så kommer vi äta kycklingklubbor med ugnsrostade rotsaker hemma hos oss i eftermiddag.


Vid lunchtid nu så förberedde jag maten med att först göra en marinad till kycklingen.

Först mortlade jag svartpeppar, dragon, rosmarin och lite basilika som jag sen blandade med 1-2 msk japansk soya, 3 msk ketchup och 2 rivna vitlöksklyftor.



Nu ska de få ligga och gotta till sig i några timmar tills det är dax för dem att åka in i ugnen på 200 g i ca 45 min. 
(2 dl vatten slås även på i formen då)




Rotsakerna strimlade jag och smaksatt med lite rapsolja, salt, svartpeppar, timjan, paprikapulver och 2 rivna vitlöksklyftor.. 

Även detta kommer att få stå i kylen tills det är dax för att rostas i ugnen.

Sås till detta har jag tänkt att göra på skyn som blir från kycklingen, creme fraiche och en hönsbuljongtärning.

Igår så började jag med en ny medicin som ska ge resultat direkt och det har den gjort..

Jag är mentalt piggare, mer fokuserad och har mer livslust så jag ser spänt fram emot den första upptrappningen om 12 dagar.


Nu är hälja här!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar