måndag 9 januari 2017

Helgsummering..

Helgen började redan i Torsdags eftersom det var Trettondagsafton då och när Josef kom hem från jobbet så hade han med sig sin son Simon.

Vi hade en trevlig kväll hemma hos oss tillsammans med Svärmor Kate, svägerskan Malin och svågern David.

På Fredagen så vaknade jag med ångest och oroskänsla i hela kroppen..

Så tyvärr så vart den dagen som skulle blivit så bra helt förstörd pga mig.

På eftermiddagen så kom Josefs bror Simon med sambo Camilla, de bor i Oslo och skulle spendera helgen tillsammans med oss och alla andra i klanen Ekhamra.

På kvällen så fixade Josef Tacos till oss allihop  (10 pers).. det var första gången som han lagade mat under vår tid tillsammans och jag blev mäkta imponerad av min man som ordnade kvällen så bra trots mitt dåliga mående. 




Efter frukosten på lördagen så åkte Simon Jr hem till Karlstad för studier och Malin åkte tillbaks hem till Örebro.

På eftermiddagen så var vi bjudna hem till David och Hanna på middag men eftersom Hanna var tvungen att jobba så gjorde svärmor maten, en jättegod älgkalops. 

Kvällen avslutades hemma med film tillsammans med Simon och Camilla.


Vi började med Trolls och avrundade med filmen Storks.


En riktigt bra kväll där vi blev roade av att Simon skrattade så han nästan kiknade 😂. 

Helgen gick fort och efter frukost så var det time för våra gäster att åka hem till Norge igen och nästa gång vi ses så är det vi som åker dit (har jag lovat).



Frukost innan hemfärd..

Efter de kommit iväg och vi kommit iordning för dagen så tog vi med oss Kate för en eftermiddag i Karlstad tillsammans med Simon Jr.

Tillbaks i Hagfors så hade Julia kommit hem från sin weekend i Sälen tillsammans med sin far med sambo och Emil såklart.

Måndag och i morgon börjar allvaret igen för alla skolungdomar här i Hagfors efter alla helger och jag kan tänka mig att det kan bli tufft att komma upp på morgonen för många av dem.

I morse när jag hade fått i mig mitt kaffe och de obligatoriska mackorna så fick jag en sådan där plötslig lust att laga mat vilket resulterade i en Tacopaj. 


Pajdeg:

100 g margarin 
3 dl mjöl 
2 msk vatten
En nypa salt 

Fyllning: Tacofärs

Topping:

4 dl creme fraiche 
1 msk majonnäs 
1 -2 tsk sambal oelek 
1 riven vitlöksklyfta
2 dl riven ost

200 grader i ca 30-40 minuter. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar