tisdag 27 december 2016

Tisdagstankar..

Idag har jag varit hos terapeuten och som vanligt så hade vi en hel del att prata om..

Bland annat så pratade vi om att sätta gränser, säga nej till andra, säga ja till mig själv, ställa krav och att kräva respekt. 

Det låter kanske enkelt men beteenden och mönster är svåra att bryta.

Jag känner mig bara elak och egoistisk om jag gör något för min egen skull och tror det är ett ganska vanligt problem hos oss mammor.. 



Jag har iallafall lovat att jag ska jobba på det här med självrespekt och det lär bli korsförhör på nästa besök.

De här dagarna mellan Jul och Nyår är sådana där "mittemellanvardagar" då allt återgår till det vanligt men ändå inte.

Själv skulle jag gärna vilja ha kvar den här storhelgskänslan lite längre, utan avbrott.

Det där blev ju lite motsägelsefullt eftersom jag städade bort julen igår 🤔.

Ja ja.. det är skönt att den är borta nu iallafall och vore det inte för att det är så blåsigt ute så skulle jag putsa fönstren på utsidan.. Insidan tog jag igår när jag bytte gardiner.

Natten som varit så sov jag inte många minuter och klockan 6 gick jag upp så nu börjar jag bli sådär rastlös och uttråkad..

Tankarna börjar då skena iväg till sånt som jag skulle vilja ändra på, alla som känner mig vet att när jag är på det sättet så springer jag oftast runt och flyttar på saker och ting..

Nu är det nya tavlor som jag vill ha, vilka det vet jag inte men jag vet vart jag ska ha dem och har bestämt mig för att det skulle bli jättesnyggt. 



Något i denna stilen skulle jag kunna tänka mig att ha i tv-rummet, men jag får väl låta den tanken gro ett tag till så jag inte gör något förhastat, vilket annars är rätt så typiskt mig.

(Denna tycker jag också mycket om)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar