torsdag 29 december 2016

Full fart... en stund.

Idag vaknade jag kl 5 av att mannens alarm gick... 

Sen gick det inte att somna om så det var lika så bra att gå upp och knäppa på kaffebryggaren och dra igång dagen.

Efter frukost så fixade jag lite med lampor, sladdar och annat tråkigt småplock..

När Coop sen öppnade kl 8 så var jag först på dörren för att köpa pellets, säckarna ser inte så stora ut men det blir rätt så tungt att häva med efter en stund.

Trapphusen på Gärdet är städade och har fått nya glödlampor. När vi bodde där så var vår trappuppgången den renaste... nu är det konstigt nog den skitigaste (som en soptipp på ett litet kick).. 

När jag kom hem så bar jag ner de där fördömda pelletssäckarna (som ger väldigt bra värme) till källarn och fick då nästa idé..

Här ska nu städas!!!!

Så nu ligger/hänger allt på sin plats och jag har nu 12 stycken tomma bananlådor som ska köras till tippen..

Nu sitter jag som en gammal tant med en kaffekopp och tittar ut efter postbilen.. 

Det ser ut att bli fint väder ute idag, kanske ska tvätta bilen 🤔

Just nu så har jag en serie och en julspecial utgåva av en annan favorit som jag kollar på när jag vill fly undan verkligen en stund.

Så om ni som mig tycker om torr engelsk krim typ Morden i Midsommer och Agatha Christie så kan jag rekommendera dessa två serierna.


(SVT Play)


Father Brown (viafree lr dreamfilm)


Önskar er alla en riktigt trevlig dag 😁..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar