söndag 4 december 2016

Svårt att somna..

Om du som jag har svårt med att somna in på kvällen pga att hjärnan snurrar på högvarv, oro, ångest eller av rastlöshet så har jag ett litet tips.

Många vet ju redan att ett kedjetäcke är bra vid ångest men även att de är ganska dyra och det kanske man inte vill lägga pengar på innan man vet om det fungerar just sig själv. 

Jag har upptäckt att mitt virkade överkast som är rätt så tungt har precis samma effekt (helt gratis dessutom).

När jag läggt på mig täcket och överkastet så känner jag hur lugnet sprider sig i hela kroppen och jag behöver inte ens någon sömntablett.

Tyngden gör så att man känner sig trygg och omhuldad, kanske är det så att den tar fram känslan vi hade under fosterstadiet i vår mammas mage, det är iallafall min teori om det hela.

Och jag kan bara konstatera att det fungerar för mig. Nu har jag bara provat vid spridda tillfällen och vet inte om det bara varit en ren slump.

Och för att kunna utesluta det så kommer jag de nästkommande sju nätterna sova med extratyngd över mig för att sen kunna göra en liten så kallad utvärdering av det.

I fredags gott folk så såg jag hela Idol helt utan störmoment.. trevligt!

Och igår så såg jag hela Så mkt bättre utan några större avbrott, å himmel vad bra Magnus Carlssons cover på Jill's låt Kärleken är var.. Mäktigt!



Idag har jag inte gjort nästan något alls, förutom det vanliga dagliga som man alltid gör. Josef däremot har suttit och skrivit på datorn sedan tidig morgon.

Snart får han lov att ta ett brejk för kl 18 så ska vi åka hem till våra goda vänner Mohamed och Mayas.

Fortsätt trevlig kväll på er!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar