måndag 5 december 2016

Den perfekta världen..

I natt har jag sovit hur djupt som helst och hade svårt att ta mig ur sängen i morse, men väl uppe så var jag hur pigg som helst, jag tog mig till och med en promenad.. det ni!

Julen är en fin tid och även om själva högtiden i sig ger mig ångestkänslor så älskar jag alla vackra ljusarrangemang som lyser upp så fint i mörkret.

Sen har jag en sida av mig som nu runt jul bara vill bädda ner mig i soffan och frossa i alla romantiska julfilmer som alltid dyker upp i december varje år och under helgen nu har jag hunnit med att se fyra stycken och fler kommer det att bli 😊.







Djupt inom mig så har jag väl någon liten önskan eller tro på att det där lyckliga slutet där de levde lyckliga i alla sina dagar finns på riktigt.

Jag kan till och med komma på mig själv hur jag sitter och fånler åt de här amerikanska filmerna med vackra skådespelare i vackra miljöer och där alla bara är så glada, vänliga och kärleksfulla.

Men visst vore det väl härlig om det vore så??

Eller kanske inte.. En värld full av präktiga jasägande helyllemäniskor och väluppfostrade barn som aldrig bråkar, niger, ler och säger ja, tack och amen..

Vore världen bättre att leva i då, vem vet.. men det är iallafall härligt att drömma sig bort en stund då och då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar