lördag 10 december 2016

Helg..

Nu är det helg igen och under fredagen så fick jag mycket gjort.

Efter att jag lämnat av Julia vid skolan så sopade och skurade jag trapphusen på Gärdet där vi bodde förut, källaren skulle behöva städas också men det får bli en annan dag, nya glödlampor satte jag upp iallafall så nu lyser det överallt.

När jag ändå var där nere i källaren så passade jag på med att kolla upp om det fanns något i skyddsrummet (vårt förråd) som jag ville ha med mig hem till huset och det fanns det såklart.

Jag fick ihop en kartong med tallrikar, kläder och lite andra husgeråd.

Innan jag åkte hem så spolade jag av bilen efter tordagens Karlstadsresa som förresten resulterade i att Jullan fick ett par glasögon beställda...

Hon valde ett par silverfärgade pilotbågar som är klara under nästa vecka, riktigt snygga.

Efter att jag kommit hem och städat och tvättat undan inför helgen så kom Emil som ska vara hos oss hela helgen.

Vi drog igång ganska direkt med ett julgodisbak, det blev nougat, knäck och snickerskakor. 


Emil gjorde allt själv, jag läste bara upp vilka ingredienser det som behövdes och hur mycket det skulle vara av allt.

När vi var klara och diskat undan så var det time för att börja med middagen som igår blev Baconlindad filé, pommesfrites, grillad polenta, tomatsallad och en tzatziki . 

Kvällen avslutades  med Idolfinalen och en film, The magnificent seven.



En film jag absolut rekommenderar, en riktigt bra västernfilm med några av de bästa skådespelarna vi har.

Idag Lördag så kommer Josefs moster Ina och hennes man Hasse på besök till Hagfors, det ska bli trevligt att träffa dem, det var ett tag sen vi såg dem nu.

I eftermiddag så ska Emil iväg med några kompisar på Hockey och vad vi ska göra ikväll vet jag inte riktigt än.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar