tisdag 22 november 2016

Upp som en sol.....

Igår var jag på ett riktigt pysselhumör, efter jag kört iväg Julia till skolan, handlat och satt på en saffransdeg så åkte jag ut i skogen för att samla ihop en hög med kottar, stenar, lingonris, ljung, tallris, grön mossa och även vit sådan.

Påvägen hem så passerade jag Uddeholm och passade på att ta mig en snabbkaffe hos Hanna innan jag åkte hem till min deg som stod hemma och väntade på att bli utbakat. 




Det blev en Butterkaka oxå..

Samtidigt som jag bakade ut så fixade jag lite med pepparkakshuset som Julia dekorerade under söndagskvällen.



Jag måste säga att det verkligen drar i adventpyntarnerverna nu.. men här blir det inga stakar och julgardiner i fönstren förrän tidigast fredag..

Igår var en sådan där dag som jag hade lust med det mesta och kände mig riktigt tillfreds.. Under halva dagen iallafall.

Inte gör att andra halvan var dålig men luften liksom gick ur mig vid 15-tiden och jag kände mig så där insluten i mig själv.

Middag skulle ju lagas också så det gjorde jag. Helstekt kotlett, potatis och sås på skyn blev det.



Här har jag just lagt ner köttet i en blandning av buljong, lök, vitlök och morötter efter att ha legat och gottat sig i en kryddblandning jag gjorde av lök, vitpeppar, rosépeppar, grönpeppar, salt, vitlök, timjan och rosmarin.. så gott så!

Idag vet jag inte vad jag har gjort, förutom en fläskpannkaka.. hmmm!

Har nog mest suttit och väntat på att det ska bli en ny dag...........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar