torsdag 24 november 2016

Fullt upp och ett beslut..

Idag har jag haft fullt upp sedan jag vaknade 7.40 med att sy gardiner till fyra fönster och fixa till det lite här hemma.

Strax före lunch så ringde min handläggare från försäkringskassan och efter en stunds diskuterande så talade jag om för henne att jag känner mig redo för att påbörja någon form av arbetsförberedande aktivitet i Januari, något som känns  väldigt positivt.

Så nu återstår en massa möten med planering, avvägningar och beslut.

Ett middagstips kan jag delge er idag också..



Köttbullar i tomatsås . 

Tomatsås:
2  förpackningar krossade tomater
1 gul lök (finhackad)
2 vitlöksklyftor 
1/2 dl balsamvinäger 
1 tsk socker 
1 dl färsk persilja 
1 dl färsk basilika 
1 tsk sambal oelek 
Salt svartpeppar

Blanda alla ingredienser och koka medans köttbullarnatt görs.

Köttbullar:
500 g nötfärs 
1 ägg
Ströbröd + vätska
2 msk lök pulver
1 vitlök 
Salt, vitpeppar 

Blanda ihop och forma till större bollar, bryn i smör och låt småputtra i tomatsåsen ca 20-30 minuter, serveras till pasta.

Ha en fortsatt trevlig dag, imorgon är det fredag igen 😊. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar