lördag 12 november 2016

Humör på svaj..

Idag tänker jag börja med att ge en stor tumme ner för alla människor som uttalar sig argt om något de inte har en aning om!!



Har varit på ett helt strålande humör idag, jag tog till och med en promenad upp till Centrum och kikade lite i affärer.

När jag kom hem igen så satte jag glad i hågen på en stor saffransdeg och såg framför mig hur vi skulle mysa till det under eftermiddagen med årets första saffransbullar.


Men... vad tror ni hände när jag satte på ugnen? Ugnen blev svart!  

Efter att Josef krånglat och grejat ett bra tag så fick vi till slut ge upp och skickade med svägerskan Hanna alla plåtar med utbakat bröd hem till sig.




Kan bara konstatera att mitt goda humör jag haft försvunnit och att det blev microgröt till middag.

Om jag ska se något positivt i det hela så är det att jag slapp slänga bort allt iallafall och att familjen Wängelin / Svenarud fick nygräddade saffransbullar att mumsa på till kvällen.

Klockan är strax 18.30 och än är det mycket kvar av denna lördagskväll.



På tv'n ikväll..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar