fredag 11 november 2016

Fredag.. Yeeeh!

Under den här veckan så har jag varit riktigt tråkig att vara omkring, jag har haft ett lågt mående och inte haft någon ork alls.

Minsta lilla antydan eller en enkel fråga har fått hjärnan att reagera med ett kaos och ur munnen har hoppat ut något mindre trevligt.

Jag kan inte förklara varför det blir så här men det känns som om hjärnan ständigt är beredd på jag vet inte vad..

Jag inte kan sortera ut ett svar ur det här trasselsuddet som befinner sig i skallen och då blir jag irriterad.



Nu till något positivt. Igår så kom Josef hem med en spis som inte hade en ugn som ser ut så här... 



Vilket resulterade i en glad Åsa som nu kan baka under helgen.. Yeeeh ! 

För 3 månader sedan så bestämde jag mig för att prova på Foodmap dieten för Ibs magar och det har fungerat så bra.

Jag har inte haft några symtom alls på de magproblem jag haft så länge jag kan minnas, underbart ! 



Det här är en diet som jag absolut rekommenderar till alla som har problem med sin mage utan att läkarna hittar något egentligt problem. 

Det är ingen svår procedur och den kostar inget extra.. 
Allt du behöver göra är att ge det en chans under 2 veckor för att sen kunna utvärdera resultatet.

Min handled gör förresten fortfarande ont och nu strålar det ända upp i axeln.. 

Har jag vilat då?

Nja... har väl varit och grejat lite med trappan. 

Det är ju så svårt att låta bli, jag vill ju bli färdig med den.. helst NU!

Dagens Idolmys ska vi ha hemma hos Johan och barnen.. och av någon underlig anledning så förutspår jag att det kommer bli en kväll med högt tempo och full fart 😂.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar