måndag 17 oktober 2016

Yes!

Helgen har varit jättebra!

Josef åkte iväg redan vid 5.30 tiden på lördags morgon för att vara barnvakt medans jag stannade hemma och tog mig en sovmorgon. 

Kl 9 gick jag upp och studsade in i duschen.. och tur var väl det för att 30 min senare dök Josef upp med lilla Albin och svärmor Kate i släptåg. 

Så Simon och Camilla fick sig ett litet ofrivilligt uppvaknade kan jag lova...

Och bara några minuter senare så kom även Josefs son Simon hem till oss och stannade hela dagen 😊.

Efter en dag fylld av fika och matlagning så avslutade vi dagen med middag och Bingolotto.. Simon och Camilla vann på sina lotter och vi var riktigt nära så det var väldigt spännande där ett tag.

Söndagen rullade mest bara på och jag vet inte riktigt vad vi gjorde, förutom att vi var hos våra Syrianska vänner på lite kvällsfika.. just ja, jag hade bakat en morotskaka tidigare som jag hade med mig dit.

Idag så har jag varit hos min terapeut och som jag förutsett så tyckte hon att det var jättebra att jag funnit glädje och sinnesro i att sitta och färglägga i boken jag köpte i fredags.

Undrar dagen så har jag lagat mat (pasta med bacon och vitlöksostsås) och bakat dubbla havreflarn med chokladfyllning, farligt goda men oj så mäktiga.

Och nu till återstår höjdpunkt!

Vi har fått nycklarna till vårt hus nu i kväll!!!! Så imorgon ska jag börja måla och köra flyttlådor. Yeeeh!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar