lördag 1 oktober 2016

Snart söndag

Fredag... 

Vid halv åtta kikade jag på klockan och ville inte riktigt gå upp, utan bara få ligga kvar resten av dagen med den där känslan som man kan ha när man befinner sig i gränslandet mellan sömn och vakenhet.

Jag hade sovit så gott.

Strax före nio kom Madde hem till oss med datorn under armen (lr om det var i väskan).

Eftersom hon aldrig gör sig frukost så gjorde jag det, toast och en mandarin fick det bli.

Sen låg nog vi ca 97 % av dagen i en varsin soffa tills Idol var slut kl 22..
Nej just ja, jag gick in på sängen och tog mig en lur på 1.5 timme där mitt på dagen någon gång också 😲.

Idol..

Vet inte riktigt vad jag tycker om årets deltagare om jag ska varamla ärlig.
Jag får nog ge dem lite mer tid innan jag uttalar mig om deras prestationer.

Lördag...

Idag gick vi upp tidigt för att följa med Madde till Örebro för att titta på en ny bil.. jättefin 😍.

Och när man ändå är i Örebro så kan man ju lika gärna göra sig en sväng till Mariebergs köpcentrum också tyckte vi.

De har en jättebra lunchbuffé som ligger på andra våningen, kommer inte ihåg vad restaurangen heter.

Efter maten så åkte Maddis hem till Hagfors och jag drog med mig Julia runt i alla affärer mer än en gång och provade typ alla svarta kostymbyxor som fanns mer än en gång.

Till slut blev det ett köp... en rutig skjorta! Åsa i ett nötskal. 

När vi kom hem så var dagen i princip slut och efter en alkoholfri öl och en chokladbit framför tv'n så kröp jag ner i vår sköna säng.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar