söndag 2 oktober 2016

Nattinatt

Söndag kväll och snart är denna vecka slut.

Idag tog vi oss en rejäl sovmorgon och startade upp dagen med amerikanska pannkakor och lönnsirap till brunch. 

Med en strålande sol och klarblå himmel så kom också en del energi... eller om det var gårdagens glömda medicinintag som gjorde mig hyperaktiv och pratig kanske.

Det sistnämnda är väl det mest troliga kanske.

Efter att jag gjort en omgång med nougat som jag senare gav bort till svågern David så fixade jag undan disk, dammsugning och dusch innan vi begav oss till Uddeholm för att byta termostater hos ett par hyresgäster som vi har där..

Som vanligt så dukades det fram arabiskt kaffe och gott sötebröd.

När vi kom hem igen så tog jag tag i städningen av våra trapphus.. 
Fy tusan vad tungstädade de blir nu när de håller på med vägen utanför oss nu.

Men nu är det gjort för denna gång!

Under kvällen nu så har jag även satt upp lappar på arabiska på varje våning i varje port angående att man inte får:

Röka i trapphuset eller i källaren.
Slänga skräp i trapphuset eller utanför.
Parkera cyklar eller barnvagnar i trapphuset då vi har plats för det i källaren.

Nu återstår bara att se om det går in.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar