fredag 30 september 2016

Trött

Haft en riktig skitnatt!

Är så otroligt trött men kan inte slappna av, tänk att det ska vara så svårt ibland.

Igår hade jag ett tidigt läkarbesök som jag till en början var ganska skeptisk till.

Eftersom de har svårt att få någon fast läkare till psykiatrin här så blir det såklart "stafettläkare" och inte alltför sällan så är det tvunget att bli en AT-läkare...

Jag kan ju bara tala för mig själv men jag tror de flesta känner som jag inför det här med att få träffa en ny läkare vid varje besök.

Man kommer in och tar i hand och de säger, berätta.

Vad ska jag berätta, vad vill du veta, vart ska jag börja, har du läst något ur mina journaler? 

Nej tyvärr så har jag bara hunnit läst det sista....

Igår hade jag tur, just denna läkarn lyssnade, tog in och kunde sammanställa mina osammanhängande ord som bubblade ur mig i rädsla för att missa någon information av värde.

När jag var klar och gick ut mot bilen så kom huvudvärken smygande och jag kände mig helt tom och urlakad. 




Klockan 7.40 29/9 för 21 år sedan så kom min fina dotter Madde till världen, 51 cm lång och 4000 g och med ett tjockt svart superlockigt hår likt de afrikanska barnen fick vi höra av barnmorskan. 

Så hemma oss oss var det tårtkalas igår eftermiddag.


Chokladrulle med chokladmousse, grädde, hallon och blåbär 🎂.


Grattis älskade gummsi ❤

Idag är det äntligen fredag och vi har inga planer som helst inför helgen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar