söndag 9 oktober 2016

Sammanfattning av helgen.

Helgen började med en skön sovmorgon,  jag vaknade rätt så tidigt och gick upp och åt frukost, sen gick jag och la mig tillbaks för att vila en stund och den lilla stunden blev till två timmar, jätteskönt! 

Efter att ha varit och fyllt på skåpen inför helgen och städat undan här hemma så var Madde, Emil och jag ute och åt lunch tillsammans på Uvån. 



Och för ovanlighetens skull så tog jag en Räksallad utan ost och dressing... 😂

Efter maten så införskaffade vi lite tilltugg som vi egentligen skulle ha till kvällens Idol.. men av någon underlig anledning så tog det slut innan dess.

Vi såg på film och då bara måste man ju ha något gott att tugga på... alla filmer blir bättre då på något sätt.

Förresten så tyckte jag att det var rätt Idolkandidat som åkte ut denna vecka.

På lördag förmiddag så bakade Emil och jag "molusker" som vi fikade med under tiden som Josef tvättade bilen.. 

Bra arbetsfördelning va?




Efter vi ätit lunch (kyckling i grön curry,  ris och wookgrönsaker) så skjutsade jag upp Julia och Emil till Valhall där det var en derby match mellan Hagfors och Munkfors  (ishockey).

Efter matchen så körde vi hem Emil till sin far och vi åkte hem där vår vän Jörgen stod och väntade på oss.

Lite senare så kom även Lennart och gjorde oss sällskap.



När gubbarna gick ut på puben så gick jag och la mig.. 

Om jag skulle vara en av Snövits dvärgar så skulle jag utan tvekan vara Trötter!

Idag söndag så har vi gjort Karlstad, jag fyndade ett på svarta jeans på Cubus för 75 kr.. Yeeeh! 

Josefs nota slutade på 5000 kr och då hade han ändå fått 2000 kr i rabatt! 

Att han shoppar loss på det här viset hör verkligen inte till vanligheten så jag trodde nästan att han drev med mig när han började dra i alla kläder 😁.

Väl hemma igen så kom kom svärmor över på kaffe en liten stund, sen satte vi på en film som enligt mig var helt värdelös.. Josef delade dock inte min mening i det avseendet.

Jag kommer inte ens ihåg vad den hette!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar