måndag 24 oktober 2016

Grått och tråkigt..

Idag har det varit en sån där dag som jag bara vill vara instängd för mig själv, jag har varit trött, dyster och riktigt osocial.



Men i allt det här gråa och tråkiga så har jag hittat en ny favoritserie på Tv 4 Play, Brokenwood mysteries, en kriminalserie från Nya Zeeland. 



Förutom detta och ett middagstips så har jag inget mer att säga om denna skitdag!

Så här kommer mattipset:



En alltiett gryta som är mycket godare än vad den ser ut 😉.

500 g nötfärs 
1 gul lök 
1-2 st vitlöksklyftor 
Salt/peppar

Fräs detta tillsammans i lite olja och häll över:
2 dl vatten 
1 köttbuljongtärning 
3 msk tomatpuré
2 dl ketchup 
1 msk oregano och ev, lite chili 

Låt koka upp och lägg i:
3 st morötter i bitar
5 st potatisar i bitar
2-3 dl matlagningsgrädde 

Låt småkoka ca 25 min.


Trevlig kväll på er allihop! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar