tisdag 4 oktober 2016

Energi

Natten till idag så har jag sovit så skönt!

Jag har till och med drömt och det måste ju betyda att jag sovit rätt så djupt, vilket säkert i sin tur bidragit till att jag har känt mig riktigt pigg idag.

Redan vid 10 tiden så stod dagens middag och puttrade och spisen..




Jag gjorde en egen variant av något som liknade Tikka Masala med kyckling.

Till den så använd jag mig bland annat av kokosmjölk, vitlök, gurkmeja, spiskummin, curry, röd curry, paprika, ingefära, kanel, kardemumma, koriander, chili, tomatpuré och salt.

Till det åt vi idag ris men denna rätt är så god att äta med bara libabröd.

Idag har jag äntligen fyllt på städskåpen i trapphusen här med nya sopset, skurmoppar och hinkar och det var verkligen på tiden kan jag lova.

Sen kan jag berätta för er hur det gick med de där lapparna som jag satte upp här om kvällen... de på arabiska.

Antingen så kan de inte läsa alls eller så struntar de blankt i vad det står.

Jag funderar ärligt på att stoppa tillbaks skräpet de slänger omkring sig i deras brevinkast.. enda problemet är att jag får så mycket att göra.

Sen att cyklarna ska stå i cykelrummet och inte i porten har inte heller gått in så jag får väl ställa ut dem varje kväll...

När Julia kom hem från skolan förut så åkte vi iväg till Pelab och valde ut golvmattor till huset, det börjar närma sig för flytt nu.

Under kvällen så har vi bara sett på tv och tuggat i oss morötter och dipp..

Först var det Halv åtta hos mig, sen Hela Sverige bakar och avslutningsvis Dicte.

En kvart in i bakprogrammet så fick jag en sådan där akutlust för att baka.




Så det fick bli en enkel mördeg med ägg som jag delade i två delar där jag smaksatte den ena med kardemumma och garnerade med pärlsocker.

Härligt när man får en sådan där plötslig lust och energi.

Hoppas den håller i sig under morgondagen också, för då har jag planerat att baka biskvier..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar