torsdag 13 oktober 2016

Dagarna går..

Under veckan som varit så har jag lärt den allvetande Josef två nya ord.

1.Trauma som även används när man talar om slag mot huvudet och inte enbart när man talar i psykiska termer.

2.Derby som är en term inom lagsport när två lag från samma stad eller region möts i match.

Alltid kul att kunna något som inte han redan vet..

Igår kväll så fick vi höra något från Julia som vi inte visste..

Vi är tydligen de mest torra och toffliga personerna som finns på hela jorden.

Vi är så mesiga så det är helt sjukt! 😂

Jag skulle väl kalla det kärleksfullt, gulligt och älskvärt istället för tråkigt och knäppt..



Efter att ha provat massor av "köpt" glutenfritt och laktosfritt knäckebröd så har jag äntligen hittat två favoriter som görs av Semper.


Fast godast med stor marginal är ändå hembakat fröknäcke.

Å förresten, vet ni?!!!

Josef hade ett jobbmöte med självaste Bert Karlsson igår och med sig hem hade han ett exemplar av Berts bok "Så blir du miljonär".. 


Kan tänka mig att det var både en bra och annorlunda upplevelse.

Det roligaste av allt var nog ändå att Josefs kollega som är muslim mumsade i sig av leverpastej/skinkmackorna som det bjöds på till kaffet.

Elakt av mig att skratta kanske...men det var ju kul.

Idag har jag gjort ett ryck med nedpackning av det mesta som vi inte behöver använda innan vi flyttar.

Har lust stt rycka ner allt i lådorna men jag får väl lov attvänta tills nästa vecka iallafall 🤔. 

Om jag ska göra en liten kortare sammanställning av mitt mående den senaste ftiden så kan jag säga...

Att jag är trött, lättretlig, vill vara ensam, vill inte hå ut och har svårt med att komma ur pyjamasen..

Det är bara att hålla tummarna för att det vänder snart... kanske när löven ramlat av träden.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar