torsdag 1 september 2016

Lite allmänt

Igår under morgonpromenaden så fick jag en sådan där akutlust för att plocka svamp, så jag skyndade mig hem tog bilnycklarna och svampkorgen och for iväg..



Det var så tyst och skönt ute i skogen så jag gick där i 3 timmar och filosoferade för mig själv.

När jag kom hem så testade jag ett nytt recept som jag har funderat på i några dagar nu..


(Helt utan laktos, gluten lr socker)

Allt som behövdes var: 1 banan, 1 ägg och 1 msk kakao.

Mosa bananen och vispa ihop det med ägget, rör i kakaon och häll över i en mindre skål (frukostskål).
Kör på full effekt i ca 1.5 minut. KLART!

Sen så är det bara att vända över på en assiett och antingen äta den som den är eller tillsammans med vispad grädde, glass eller som jag valde... lättkvarg.

Igår var en rastlös dag för mig och jag kände att jag behövde hålla igång med något typ hela tiden och eftersom det var Lillördag så tänkte jag mig en myskväll.

Så när Josef kom hem från jobbet så stod det kantarellcrêps, räkor, vitlöksbröd, ost och kex på bordet och väntade..

Ibland behövs ett litet avbrott i vardagen och det behöver ju inte vara så himla märkvärdigt.
I det enkla bor det vackra sägs det ju och jag tycker nog att det de flesta gånger stämmer.

Till myskväll hör ju också en film och valet föll på en ny film med bla Bruce Willis i en av huvudrollerna.


Bra film och en fin kväll 👍.

Natten till idag så har jag sovit oroligt.. Något har gnagt och dragit i mig, inte bokstavligen då såklart men på insidan av mig så har oron och rastlösheten haft fullt upp.

Och idag är inte någon speciellt bra dag, inte dålig heller men lusten och viljan finns inte alls.

Längtar till att Josef kommer hem från jobbet nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar