onsdag 31 augusti 2016

Tisdag

Igår vaknade jag tidigt av att Josef gjorde sig klar för jobbet (lika idag)..

Fördelen med att vakna tidigt är ju att man hinner med så mycket.. som att sova middag två gånger till exempel. 


Dagen började i full fart, efter frukost så bakade jag fröknäcke och under tiden det var i ugnen så passade jag på att städa.. Sen mina damer och herrar så tog jag en långpromenad, den första på en hel vecka! 

Den här lite kalla höstluften och den klarblåa himmeln är ju helt underbar. 



Även om jag älskar hösten så brukar det vara en svår tid för mig.  
När löven börjar falla så faller även jag och inte förrän sista lövet landat så kan jag känna en inre ro.. konstigt det där.

Efter promenad och dusch så var det sovtime för mig..

När jag vaknat till liv igen så åkte jag ut på lite småärenden och bland annat så gjorde jag en stopp på systembolaget...



Och där införskaffade jag dessa tre ALKOHOLFRIA vinerna som jag tänkte prova någon dag framöver till någon god lämplig mat. 

Nu har det gått 13 dagar sen jag började med den här Fodmap dieten som jag har berättat om och jag kan säga att jag är jättenöjd med resultatet och kommer att fortsätta med den.. 

Tänk om det är så att mina livslånga magproblem är över nu. Halleluja! 

På eftermiddagen så kom goa Hanna på besök efter hon jobbat klart. 

Det blev lite senare än planerat och Hanna har nu lärt sig att ljusen på bilen bör stängas av när hon kommer till jobbet om hon inte vill gå därifrån sen.



Vi fick några trevliga timmar tillsammans tillslut.. 😘
Tack Hanna för att du finns!! 

När Hanna åkt hem och jag röjt undan så kom den där ångesten som envisas med att hålla sig fast i mig och verkar vägra släppa taget.

Den finns alltid där i bakgrunden och försöker ta överhand.. oftast så lyckas den, men inte alltid som tur är.

För att mota bort lite av känslan så tänkte jag begrava mig i en ny bok jag köpte på loppis förra helgen.



Jag kom ca 20 sidor innan jag somnade och sen vaknade jag inte förrän Josef stod i hallen... Klockan 19.20, herregud! 

Under kvällen mådde jag verkligen inte bra.. jag kan inte sätta fingret på vad som kändes fel men... fann inga ord för det.

Trots att jag sovit så mycket under dagen så somnade jag som en stock och har sovit djupt hela natten.. det är så jag blir lite imponerad av mig själv 😂.

Nu ska jag ta min morgonpromenad och jag önskar att ni alla får en jättebra onsdag.. helgen närmar sig så håll ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar