måndag 29 augusti 2016

Idag då?

I morse vaknade jag av att regnet slog mot sovrumsfönstret och redan där så tappade jag lusten inför den här dagen.

Men det var bara till att gå upp, äta frukost och pallra mig ner i tvättstugan. 

Efter att ha varit hos terapeuten,  labb, handlat, tvättat, lagat mat och gjort lite småärenden så tänker jag nu bädda ner mig ett tag.. vi får väl se om jag kommer upp något mer idag, jag är så trött!

Detta är vad som äts hemma hos oss idag.



En potatisgratäng med broccoli, falukorv och lagrad ost.. Enkelt och gott!


Önskad mängd skivad potatis 
1/2 falukorv i bitar
Broccoli i bitar
1 finhackad gul lök 
1 finriven vitlök
3-4 dl grädde
Salt, peppar och rikligt med riven ost

Fördela korv, broccoli, lök ovanpå hälften av potatisen och krydda. 
Lägg på resten av potatisen,  krydda, häll över grädden och fördela osten sist av allt.

Gratinera i 200 grader i ca 60 minuter. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar