måndag 8 augusti 2016

Hur gör man?

Det här med att prata ut är en bra handling att göra.
Tyvärr gör man nog det alldeles för sällan, iallafall jag.
Orden liksom fastnar i halsen när allvarett kommer med in i bilden.

Jag vet att jag kan vara mer än jobbig, tro mig.. även om det kanske inte verkar som det.. så är jag smärtsamt medveten. 

Men hur ska jag göra... Det bara väller fram ord ur mig.. Och även om jag inte vill... så är det en del av mig.

Jag ska anstränga mig till det yttersta för att försöka nå en ändring i mitt beteende.

Jag vill inte vara den som alltid förstör för alla när man ska ha trevligt..

Jag vill inte vara en person som kör över alla andra.. en självupptagen idiot som bara mal på och är odräglig. .. för vem vill det?

De är ju jättejobbigt att ha med att göra!

På ett eller annat så måste det få ett stopp.. 

Å nej, även om jag redan vet hur många av er tänker nu så spelar jag inte martyr, jag tycker inte synd om mig själv och jag är absolut inget offer..  

Med de här tankarna så försöker jag endast komma till en förändringens punk.. så att alla kan vara glada och tillfreds med livet och omgivningen. 


Här är en liten bild ifrån morgonens skogspromenad.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar