lördag 27 augusti 2016

Gäsp..

Tror det var bra för mig att få sitta i min egen lilla bubbla bakom Josef på mc'n i några timmar efter läkarbesöket igår..

Visserligen så slet ångesten i mig och jag ville helst bara låsa in mig hemma i sovrummet.. ligga ensam i mörkret och bara stirra ut i tomma intet.

För när vi kom fram till Vänersborg så lättade lite och efter någon timme hemma hos vår Couch Surfingvärd Robin så hade det släppt det helt.

Så mycket intressanta och spännande människor vi haft möjligheten att lära känna under våra resor.. Underbart! 

Och igår kväll så hade vi turen att få uppleva en guidad meditation inför nattens sömn av vår 24 årige värd..

Efter bara någon minut så började Josef andas sådär tungt som man gör just innan man faller i sömn.. 

Jag själv däremot blev avslappnad och tung i kroppen på slutklämmen men hjärnan tog som vanligt in alla intryck som fanns runt omkring. 

Men jag måste ändå säga att jag somnade väldigt skönt tillslut.. 

Och när jag vaknade idag så kände jag mig utvilad och glad.

Fredagens första stopp gjorde vi i Lidköping på firman Mc Konsult och hade det inte varit för att vi träffade på Josefs gamla arbetsgivare Dennis där så hade det varit ett helt onödigt stopp.. 

Klockan 16.00 så var vi framme vid den årliga matfestivalen i Skövde. 

En positiv överraskning som absolut är värd att besöka cler gånger framöver. 


 Idag så föll vårt val på en Indisk grilltallrik till middag... Jättegott! 

Efter några timmar så fick vi för oss att åka hem till Hagfors igen.. så nu ligger vi nedbäddadade hemma i vår härliga säng efter att ha gjort oss en tur runt Vänern.


Summerar denna dag med ett ord: Bra!

Nu har det blivit lördag och jag ska slå igen mina blå och sova några timmar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar