lördag 13 augusti 2016

Från Lillördag till Lördag..

Har inte haft så mycket att skriva om de senaste dagarna.. 
Energin har inte riktigt funnits där och tankarna har gått åt det dystra hållet.

Haft mycket funderingar om det mesta.. Jag har mina förhoppningar men även en hel del tvivel om livet.

Jag har sovit en hel del och under den vakna tiden så har jag mest legat på sängen i mörkret och stirrat ut i tomma intet.

Är inne i en period nu där jag inte vill någonting... Allt känns tråkigt och jag drar mig undan nästan alla sociala sammanhang.

Men..................................

I morse när jag vaknat och fått i mig frukosten, så kände jag en glimt av lust.

Motorcykeltur, det skulle vara härligt!

När vi är ute och åker så känner jag mig fri.. Då kan jag släppa allt och bara sväva med..

Ofta så känner jag att jag bara vill fortsätta att åka i all evighet. Att åka ut i världen och leva dag för dag helt utan krav, förväntningar eller måsten.

Idag fick jag iallafall känna på en liten bit av den frihet som jag längtar efter.. 
I Filipstad stannade vi till på fika hos mor som bjöd på ljummen äppelpaj med vaniljvisp.



Hur gott som helst 😍

Efter någon timme så fortsatte vi färden mot Karlstad.. jag kom på med att vi behövde köpa gångjärn till den där skåpdörren som jag så olyckligtvis råkade ha sönder tidigare här i sommar.

Jula.. vilken bra varuhus!
De har nästan allt man kan behöva.

Sen helt plötsligt så hände något, jag vet inte riktigt vad.. men allt bara rasade och jag ville bara hem, duscha och lägga mig för natten.. 

Det där med att jag oftast vill sova när jag blir i det stämningsläget beror på att jag bara vill att det ska bli en ny dag med en ny chans till en bra dag.

Jag kan förstå om det låter jättekonstigt för de allra flesta av er.. men det är så det är bara..

Lite som att få börja om, få en ny chans till att kunna göra om, göra rätt........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar