söndag 14 augusti 2016

För mig en kanondag..

Dagen inleddes med sovmorgon och till och med mannen sov..

Vi vaknade till vid 9.30 men gick inte upp förrän 10.30 😲.

Under frukosten så fick Josef för sig att åka upp mot Dalarna på motorcykeln medans mina planer gick mer mot svampskogen.. och så fick det även bli.



Efter 2.5 timmes vandrande uppför branta och lite steniga (under mossan) backar så var korgen full.

Jag hann bara gå över 1/3 av området så det får bli någon vända till de närmsta dagarna... typ imorgon efter mitt terapeutbesök. 

Jag bara älskar kantareller.. eller,  jag tycker om all ätlig svamp, men själv så håller jag mig till trattkantareller, vanliga kantareller och Carl -Johan när jag är ute och plockar.

Efter några timmar i min ensamhet så längtar jag något så otroligt mycket efter min man och bara ville hem igen.

Efter en snabbdusch och lite mat så drog vi iväg på en motorcykeltur  runt Torsby,  Lysvik, Sunne, (där vi åt glass) och sen hem igen. 

Väl hemma så stod svamprensning högst på schemat och naturligtvis var jag tvungen att göra varma mackor med kantarellstuvning på... och prästost såklart..



När allt var klart och vi var mätta och belåtna så tog vi oss en ganska rask promenad på 55 minuter runt Hagfors. 



Naturligtvis så var Josef tvungen att lätta på blåsan... mitt i Hagfors!  
Han har kissat hela dagen.. (min diabetesman).

Jag föreslog Tena man.. Men fick noll respons på det 😉. 

Idag så har det varit för mig en riktigt bra dag.. till min stora glädje 😁. ..

Något annat som gör mig glad är att till veckan så kommer vardagen igång igen.

Skolorna startar och livet blir som vanligt... nästan iallafall. 
Julia börjar Ekonomiprogramet på gymnasiet.. Emil börjar årskurs 7 i Hagfors.. 

Josefs Simon flyttar till Karlstad för att studera på Universitetet till vår stora glädje.

Ska bli trevligt att få honom lite närmre oss.. Och eftersom Josef arbetar på samma ort då har jag en förhoppning om att kontakten kommer att bli tätare framöver. 

Jag vet inte om det är för deras skull eller för min skull som det glädjer mig.

Jag vill ju då gärna ha alla de "mina" samlade runt omkring oss..

Jag är som person väldigt familjär och vill helst ha alla våra kära väldigt nära.

Nu är klockan snart 22.30 och det är på hög tid att jag säger godnatt för idag. 


Nattinatt gott folk! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar