tisdag 10 maj 2016

Tisdag..

Idag har jag haft fullt upp.. men jag vet inte riktigt med vad.

Startade dagen kl 7.00 med frukost tillsammans med Julia.. Och när hon gick till skolan så gick jag en power walk på 8 km.. 

Herregud vad varmt det var redan i morse..

Väl hemma då plockade jag ner och vek in tvätten som hängt på tork över natten..

Kände mig lite speedad så jag fick för mig att klippa gräset också... 

Tror ni att gräsklipparen startade eller?! Nej just det!

Svettig och lite irriterad gick jag tillbaks in och tog en dusch och lite mellanmål istället.

Strax före kl 14 så hade Julia praktiskt prov i hemkunskap och vem fick äran att komma dit och äta då?? Jo, mamma Åsa!

Kan ju hända att jag var hennes tredjehandsval då... men strunt samma, maten var god.

(Hasselbackspotatis, filé, sås och sallad + glass och jordgubbar).

Vi var föresten bara två inbjudna föräldrar /gäster så jag är jätteglad över att jag fick vara en utav de som fick komma dit 😜.

Eftermiddagen har väl varit ett känslomässigt kaos.. Men det är väl inte värre än att det går över såsmåningom.

Kvällen har varit bättre även om jag känt mig låg i sinnesstämningen..



Dessa skorpor och en Dansk krimfilm har förgyllt min kväll och fått mig på lite bättre humör... Ja, och sällskapet också då såklart.

Förutom detta så har jag inhandlat en present till helgens bröllop som vi ska på.. Sopat lite trappor, skurat sv balkongen som var full av mossa och bakat Pizza....

Nattinatt folket och världen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar