måndag 16 maj 2016

Helgen.

Nu har jag inte bloggat sen i fredags och vad har jag gjort sedan dess då..?

Startade lördagen med en lite blåsig promenad i skogen med dottern Madde.. Dagen var väl egentligen en enda lång väntan på att det bröllop vi var bjudna på skulle börja.

Jag som har lite problem med att just vänta var väl lite smått rastlös större delen av tiden.




På mig hade jag en röd klänning i chiffong som jag bara älskar. 

Även om det inte är någon som helst stretch i tyget så är den hur skön som helst och slitsarna gör den lätt att gå i.

Tack Maddis för hjälpen med håret!

Under dagen så frågade jag Josef flera gånger om han var säker på vilken tid bröllopet skulle börja..

Jaaaaa... kl 15...nej 15.30 fick jag som svar. Stenkoll!

Kl 15.28 rullade vi in på gården hos brudparet.. Ricky öppnade dörren i shorts och t-shirt och såg lite snopen ut, men vi var välkomna in.

Jag viskade försiktigt till Josef.. Var det verkligen kl 15.30?

Jajjemen!  Helt säker var han min man.

Efter ytterligare en stund så frågade jag igen och Josef suckade lite och läste inbjudan igen.. 16.30, en hel timme förtidigt alltså.. Guud så pinsamt! 

Till slut så började de övriga gästerna att droppa in en efter en och vigseln kunde börja.



Herr och fru Nilsson 🌹

Efter en fin och tårfylld ceremoni så var det dax för en supergod thaibuffé..




Tror jag åt så magen stod ut i alla hörn. Gud så gott de var. Tack snälla ni för att vi fick vara med och dela denna dagen med er.



Josef hittade som vanligt en bebis att bära runt på (lilla Nils 7 mån).


Söndagen mina vänner flöt bara på... i ett trötthetsvakum. 

Jag får skylla på åldern!

Efter en sen middagslur så avslutades dagen med film tillsammans med Josef och Madde.



En helt okej film 🎬.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar