fredag 13 maj 2016

Fredag den 13 é

I morse vaknade jag upp på det bästa sättet som finns. 

Tänk att få vakna upp brevid sin själsfrände och bara känna sig så där himla älskad och underbar.




Fram till klockan 11 så kände jag bara lycka.. sen vet jag inte vad som hände.

Tycker det är så svårt att förstå hur något som känns helt fantastiskt, helt plötsligt kan kännas tomt, likgiltigt och sorgset.. Utan någon som helst orsak!

Jag har svårt att ta de här plötsliga vändningarna som mitt sinneslag tar..

Ena stunden är allt bara superbra och jag har all energi i hela världen. Sen plötsligt så vänds allt till ett stort tomt hål av mörker där jag känner mig så förtvivlad och ensam. 

Frustrationen jag känner över att inte veta när eller varför det vänder och att inte kunna sätta ord på vad som sker är stor och svår.

Lika väl som det går från toppen till botten kan det svänga tillbaks.. även om det oftast kan ta lite tid..



Den här var lite rolig 😜


Kvällen är här och jag försöker verkligen med att rycka upp mig..

Så då tänkte jag mig på en liten lek 😁.


10 punkter...

Punkt 1. 
10 lite udda fakta om mig själv.

- sover gärna i pyjamas och strumpor.
- älskar smörgås med banan på.
- hänger och viker tvätt efter person.
- äter gärna saltlakrits till rött vin.
- äter efter klockan.
- jag har 5 barn.
- var sak har sin plats (flytta inte på något).
- spisen är min.
- gör det mesta i en viss ordning.
- skrattar när jag fiser.

Punkt 2. 
9 saker jag gör varje dag.

- pussar på min man.
- promenerar.
- dammsuger.
- bäddar innan lr efter frukost.
- duschar.
- dricker kaffe.
- lagar mat.
- ställer "rätt" skorna i hallen.
- diskar.

Punkt 3. 
8 saker som irriterar mig.

- oordning 
- disk
- orättvisor 
- ändrade planer.
- att få vänta.
- människor som upprepar sig.
- offerkoftor. 
- vuxna som betér sig illa.

Punkt 4.
7 rädslor jag har.

- att de jag älskar ska dö.
- spindlar.
- att mista kontrollen.
- ett världskrig.
- våld.
- att bli missförstådd.
- konflikter 

Punkt 5.
6 sånger jag tycker om.

- Whiskey lullaby.
- Utan dina andetag.
- Hugger i sten.
- Father and son.
- Imagine.
- Söndermarken.

Punkt 5.
5 saker jag inte kan leva utan.

- mat
- syre
- kärlek
- mina älskade.
- musik.

Punkt 4.
4 saker jag aldrig glömmer.

- mina barns födsel.
- mina misslyckanden.
- människor som gjort mig illa.
- den dagen jag träffade Josef.

Punkt 3.
3 ord jag säger varje dag.

- Herregud.
- Älskling.
- Ja ja.

Punkt 2.
2 saker jag önskar jag kunde göra.

- Trolla/magi.
- Bli osynlig.

Punkt 1.
En person jag litar på.

- Min man.

Ha nu en trevlig kväll allihop! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar