söndag 13 mars 2016

11 timmars sömn

Efter 11 timmars välbehövlig sömn så är jag idag hur pigg som helst.





Har varit ute på min morgonrunda och kan bara säga.. Underbart! 
Vilket underbart väder vi har denna Söndag. Jag hoppas att alla har möjligheten att få njuta av denna soliga vårdag.

Mannen är borta på ekonomiutbildning lr vad det nu var idag och jag blir ju lätt rastlös när jag blir ensam.. så då tänkte jag att hemgjord pizza är ju gott, och när jag ändå har tiden så vore det ju extra gott med egengjord tomatsås till den.

Pizzadeg 

2.5 dl ljummet vatten 
1/2 dl olja
1/2 paket jäst
Ca 6-7 dl vetemjöl 
1 tsk salt 

Lös upp jästen i vattnet, blanda i resten och låt jäsa i ca 60 min.



Älskar min gamla träslev..


Tomatsås

1 st gul gul lök  (finhackad)
1 st vitlök 
400 g krossade tomater 
1/2 dl färsk basilika 
1 msk tomatpuré 
1 tsk balsamvinäger 
Salt, svartpeppar 

Fräs lök och vitlök i en gryta, häll över resten av ingredienserna och låt småputtra i ca 20 min.







Som topping på dagens pizza så hade jag såklart tomatsåsen... salami, gul lök, tomater, färska champinjoner, riven ost, svartpeppar och basilika.

Grädda på 250 grader i ca 10-15 min.

Till detta är det gott med en enkel vitkålssallad.

Önskar er alla en trevlig söndag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar