onsdag 17 februari 2016

Struktur..

I morse så var jag riktigt trött och just då hade jag kunnat tänka mig att sova bort denna dag. Nu är det ju så att jag går upp iallafall, oavsett hur det känns när klockan ringer.

Rutiner och struktur.

För mig är det jätteviktigt att jag har just rutiner och struktur. Jag behöver gå upp på morgonen och äta min frukost.. Blir det fel där så kommer jag snabbt in i fel mönster.. Det får aldrig gå mer än 4 timmar mellan att jag äter. 

Optimalt är 6 måltidstillfällen per dag.

Börjar jag slarva med det så är jag snabbt tillbaks på ruta ett igen... 
Och det är det sista jag vill nu när jag kommit så långt.

Att jag idag kom att tänka på rutiner och struktur beror på att jag under min morgonrunda funderade på det här med att komma tillbaks till livet.. 
Och framförallt att få det till att bli bestående.





Tankarna om att börja jobba har snurrat runt i skallen sedan i höstas.. Jag vill ju arbeta.. 

Men jag måste lyssna på min kropp (och läkarna). Jag får skynda långsamt helt enkelt.

När jag nu kommer till den dagen som det är dax, vad skulle fungera?

Jag funderar på omskolning.. Men vet inte om jag klarar av att läsa på heltid med allt vad det innebär. Dessutom, vad ska jag läsa till??

Viktigt i framtiden för mig är att det behöver vara ett yrke som är flexibelt men strukturerat, dagtid, socialt men inte vårdande, möjlighet att lägga upp arbetet själv utan tidspress och att jag kan gå undan. 





Vad sägs om att sitta i ett rum och mala papper? Haha!!!!

Jag vill ju så mycket och jag har jättesvårt med att förstå att kroppen och knoppen inte längre orkar.. 

Jag har alltid varit en person som "kan själv".. Jag vill inte vara till besvär, en börda eller belastning. Jag vill inte stå i skuld till någon. Snarare tvärtom.


Blandning av mig i bildformat. .




Nu mina vänner och alla andra så är min energi helt slut och jag behöver sova en stund för att orka med resterande av denna dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar