tisdag 16 februari 2016

Lite av igår och idag..

Gårdagens besök hos terapeuten var bra. Det var mycket känslor och gråt.. Och något svar på förra veckans uppgift hade jag ju inte.. men det var ett bra samtal.. 

(Jag fick uppskov en vecka på frågan om vem denna Åsa är)

Med mig hem igår så fick jag några nya frågor att fundera på..





Hur blev jag "skadad"?
Vad gjorde det med mig?
Hur påverkar det mig idag?





Nu till idag..

Tror det är en bra dag, vaknade med mycket energi, promenaden är gjord och solen skiner, vad kan gå fel?

Ska ägna dagen till att vara i tvättstugan, vila och umgås med familjen. Och vem vet.. Jag kanske får lust att baka något..

Mat ska vi ju ha också, och hos oss ska det ätas en Gulaschsoppa gjord på köttfärs.





Gulaschsoppa 

500 g nötfärs 
500 g krossade lr passerade tomater 
6-8 dl vatten
1 st gul lök 
2 st vitlöksklyftor 
3 st morötter 
4-5 st potatisar
2 st buljongtärningar 

Salt, peppar, paprikapulver, chili, spiskummin, gurkmeja och ev lite curry.

Fräs färsen tillsammans med lök, vitlök och kryddor. Häll över vattnet och tomaternaturligtvis,  lägg i buljong. Skara och skär potatis och morötter i valfri storlek och lägg i. Smaka av med extra av kryddorna och låt sjuda ca 25 minuter. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar