lördag 27 februari 2016

Solig dag..

Lördag och jag hade tänkt mig en skön sovmorgon... Kl 01.30 vaknade jag och sen vart det inte så mycket sömn, 6.30 gick jag upp och satte på kaffe..







Idag fick jag med mig Josef ut på en morgonpromenad... - 14 och klarblå himmel och jag tror till och med att han njöt iallafall hälften av vad jag gjorde.
(å det är då inte dåligt ska jag säga)...




Han håller god min iaf..


Påvägen hem så passade vi på att handla lite också.. Så när vi väl kom hem så var det bara att slänga sig i matlagningen. Kyckling i grön curry och kokosmjölk blev det.





Denna snabba, enkla och goda rätt serverade jag på en bädd av isbergssallad. 


Till 2-3 port behövs endast:

2 st kycklingfiléer skurna i mindre bitar
1 st burk kokosmjölk 
1 påse sant maria grön curry 
Wookgrönsaker 
Salt, peppar och paprikapulver

Bryn kycklingbitarna med kryddorna, häll över kokosmjölken och rör ner currymixen.  Koka upp och lägg i grönsakerna, låt sjuda ca 10 min.

Servera med nudlar, ris eller som jag på en salladsblad. 

Eftersom det blivit en vattenläcka i grannlägenheten och hantverkarna håller på och river väggar och borrar så tänker jag tillbringa denna dag ute så mycket som möjligt.

För er som tycker om musik så kan kan tipsa om Elle King. Makalöst bra! 



Elle King


Nu hoppas jag att ni har möjligheten att vara ute idag.. Det är en perfekt dag korvgrillning och fika i solen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar